Surprise! Ik heet geen Laurel, maar Daphne.
Dit is ook geen middle name or anything. Daphne betekent laurier, of in het Engels: laurel. Bij mij is het: What you see is what you get. Maar ook dit zit in the full package:
Ik creëer concepten en merken met brains. Doordacht, door vorm te geven vanuit een visie. Zomaar mooie dingen maken? Niet mijn cup of tea. Ik kijk liever naar een branding strategie waar je jaren mee vooruit kan. Ook als je visie van koers verandert.
De menigte volgen? Nah-ah. Ik kleur graag buiten de lijntjes en doe het graag op mijn manier.
Ik zie jou. Hoe je bent, maar ook wie jij kan zijn. The next level version of you. Dit vertaal ik door in een compleet merk of concepten die ik voor je maak.
Ik begon met ondernemen naast mijn studie, vanuit: “Leuk om te doen naast studeren!” Natuurlijk wilde ik wel mijn branding gelijk goed aanpakken. Vanuit mijn opleiding kreeg ik alle principes mee waaraan een goed merk moet voldoen. Mijn merk essentials waren natuurlijk compleet en alles was op elkaar afgestemd.
Hoofdlogo’s, sub-logo’s, lettertypes, kleuren, kleurcodes. Mijn branding schreeuwde zacht, ingetogen, verlegen. Geen one of a kind, outstanding of uitgesproken brand. Toch paste mijn merk op dat moment bij mij. Ik ging er namelijk vanuit dat ik dit er “gewoon bij” zou blijven doen.
Ik zag mezelf niet als leading expert in mijn one woman agency. Of een bedrijf runnen waar ik ook daadwerkelijk van kon leven. Not yet, in ieder geval. Ik zou werken bij een marketingbureau. Maar het lot had een andere route voor mij uitgekozen. Mijn toekomstplan viel in duizend kleine stukjes toen er een dikke vette streep doorheen ging. Shit. En nu?
Ik had toch écht werk nodig. Daarom besloot ik de stoute schoenen aan te trekken en appte al mijn connecties. Binnen een mum van tijd zat ik vol freelance-opdrachten. En ik moest mijn studie nog afronden. Ik slaagde met drie tienen voor mijn examens, had inmiddels met 35 klanten gewerkt en toen realiseerde ik me: ik kan dit.
Mijn visie is sterk. Dit wilde ik delen met de wereld. Maar de woorden pasten niet meer in de kaders waarin ik mezelf had vastgezet. Ik hield mezelf klein, terwijl ik mezelf al lang had bewezen.
Ik was klaar voor the next level version van mezelf. Een merk dat bij me past, maar me ook uitdaagt om de persoon te zijn die ik diep van binnen wil zijn of zelfs al ben. Het duurde lang voordat ik inzag dat ik dat ook verdien. Na 9 maanden was mijn rebranding af. Ik heb me nog nooit zo zelfverzekerd gevoeld bij het delen van mijn visie, waarde en verhaal.
En weet je: you deserve it too. Jij ziet deze versie van jezelf misschien nog niet, maar ik wel. Of je nu een startende ondernemer bent of al een tijdje meedraait. En het wordt tijd dat jij dit ook ziet. Ben je ready?